İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Patrik Bartholomeos Maçka’ da Kızlar Manastırını Ziyaret Etti

Fener Rum Patriği Bartholomeos, Doğu Karadeniz gezisinin son gününde Trabzon’ın Maçka İlçesi’nde Kızlar Manastırı’nı ziyaret etti, ibadet yaptı. Patrik Bartholomeos, sabah saatlerinde konakladığı otelden ayrılarak beraberindeki din adamlarıyla birlikte Maçka İlçesi’ne gitti, Kiremitli Köyü’nde Kızlar Manastırı’nı ziyaret etti.

Dik bir yamacı tırmandıktan sonra manastıra varan Bartholomeos, din adamlarıyla birlikte ibadette bulundu. Harabe halindeki manastırın önünde anı fotoğrafı çektiren Patrik Bartholomeos, ardından Hamsiköy’e gitti, burada bir köy evinde öğle yemeği yedikten sonra çevrede bir süre gezindi.

KURBAN BAYRAMINI KUTLADI
Gezintinin ardından bölgedeki gezisiyle ilgili değerlendirmede bulunan Bartholomeos, şunları söyledi:
“Gezi amacıyla buralardayız. Trabzon, Giresun ve Gümüşhane’de tarihi mekânları, eski kilise ve manastırları gezmek istedik. Camilere girdik, kiliselere girdik. Bu tarihi mekânları görmek, kurmuş olan dedelerimize dua etmek bir borç ve aynı zamanda büyük bir gurur vesilesidir. Trabzonlular, Giresunlular ve Gümüşhaneliler tarafından sevgi ve hoşgörüyle karşılandık. Bizi en iyi şekilde ağırladılar. Buradan en iyi itibarla ayrılıyoruz. Yaklaşmakta olan Kurban Bayramınızı kutluyoruz. Afiyetle, sıhhatle bir bayram daha idrak etmenizi diliyoruz. Allah’ın yardımıyla ‘Nice mutlu buluşmalarımıza’ diyoruz. Hoşçakalın.”
SURİYE SORUSUNU YANITLAMADI
Açıklama sonrası Bartholomeos, bir basın mensubunun Suriye’de yaşanan olaylara ilişkin sorusunu “O konulara, siyasi konulara girmeyelim” diyerek yanıtlamadı.